
reendier
hab ich grade gesehen, weiß jetzt nicht ob wir den hier schon mal hatten, aber für alle die es noch nicht kennen:
www.maxxtuning.se
Motor
Borrat, honat o toppdeckat XE block(86,5 överdim).
Balanserad XE vevaxel(balanserat ihop med svänghjul och tryckplatta).
Ny oljepump med förstärkt ståldrev.
GLYCO RAM-lager.
GLYCO VEV-lager.
ARP vevlagerbultar.
ARP ramlagerbultar.
Fidanza Aluminiumsvänghjul(vikt 3,5kg).
Orginal svänghjulsbultar.
SPM h-profil stål vevstakar.
Smidda Mahle kolvar(86,5 överdim).
Orginal kolvringar & kolvbult.
ARP topplocksbultar (åtdragna med 93nm).
2,4mm, 7 lagers stål topplockspackning(eget påfund).
Maxportad topp av Liba-motor.
Mira frästa ventilsäten.
Pipercams Avgas/Insugs kamaxlar med 288graders duration, 10,4 i lyft.
Egentillverkade "lash caps" för ventiljustering..
Mekaniska lyftare.
Pipercams ställbara kamdrev i röd eloxerad aluminium.
Kamremm "Racing" ifrån Pipercams.
Ombyggnad ifrån nya kamdrivningen("fyrkantiga" kuggar) till gamla drivningen(rundare kuggar).
Egentillverkat grenrör i svartstål.
Turbonetics SPR60 turboagregat.
35mm Turbonetics extern wastegate.
Avgassystemet + wastegate avgaserna dumpas rakt ut i det fria framför höger framhjul..
3" luftfilter rätt in i turbon..
Hastighetsgivare monterad på bakaxeln..
Egentillverkat insug..
Spjällhus ifrån BMW 535.
Vatteninsprutning 2x munstycken innan spjäll.
3" laddtrycksledningar ifrån turbo till insuget.
Specialbyggd Intercooler av model stor.
2" återcirkulerande dumpventil.
4st BOSCH 1680cc@3bar spridare.
Dubbla Bosch högeffekts bränslepumpar, 170l/h@5bar, 2.8 l/ min.
2x10mm bränsledningar fram.
2x8mm bränsledningar retur.
entillverkad spridarbrygga med bränslematning ifrån sidorna, retur på mitten.
dubbla ställbara bränsletrycksregulatorer.
Motorstyrning
DTA S60PRO BOSCH högeffekt tändspole med "wasted spark" 310Kpa BOSCH MAP-sensor BOSCH insugstemp-sensor Orginal tomgångsmotor
Drivlina
Sachs förstärkta tryckplatta + Gjutjärnslamell(tål mycket vrid...)
Orginal Getrag F28-6 växellåda
Egentillverkad Fördelningslåda som överför 3ggr så mycket vrid till bakdelen emot orginal...
Effekt & prestanda
569hk / 575nm
0-100km/h : ?
0-402m : 11,48 / 207,27km/h
Toppfart : 260++?
Bromsar
Fram : 308mm skivor+ok ifrån Saab 95 Aero(601), ABS
Bak : Original, ABS
Bromsok lackerat i ljusblåmetallic
Chassie
Ställbara gula koni dämpare runtom
H&R 35/35 sänkfjädrar
Framvagn : sänkt 35mm
Bakvags : sänkt 35mm
Kaross
Egentillverkad frontspoiler, helt i glasfiber
Egentillverkad bakspoiler, helt i glasfiber
Egentillverkad glasfiberhuv med luftutsläpp för den varma luften...
Steinmetz sidoblinkers och aluminium tanklock
Lackerade torkare bak och fram(svart blank), "centrum-plast" på fälgarna lackerade
Lackade handtag utan låskolv(ifrån Opel Vectra bakdörr)
Sidolisterna borttagna, igenspacklade
Inredning
Allt bortplockad.
Elhissar dock fortfarande kvar.
Turbotrycksmätare.
BredbandsLamdamätare.
Oljetrycksmätare.
Avgastemperaturmätare.
Soppatrycksmätare.
oljeemp i f-lådan.
Lack
Spectral Blue Metallic (opel orginal)
Hjul
OZ Razing Futura III 17*8. 2-delad split med 205/45 Toyo R888 däck
Ljud
Ljud väger....
Övrigt
Svensksåld, mycket bra skick! Välvårdad och behandlas som en fickvän...
Tack till :
Peter på Etapp.se för hans dygnet runt support
Brorsan Samuel som alltid ställer upp!
Tjejen o lilleplutten som är förstående.

www.maxxtuning.se
Motor
Borrat, honat o toppdeckat XE block(86,5 överdim).
Balanserad XE vevaxel(balanserat ihop med svänghjul och tryckplatta).
Ny oljepump med förstärkt ståldrev.
GLYCO RAM-lager.
GLYCO VEV-lager.
ARP vevlagerbultar.
ARP ramlagerbultar.
Fidanza Aluminiumsvänghjul(vikt 3,5kg).
Orginal svänghjulsbultar.
SPM h-profil stål vevstakar.
Smidda Mahle kolvar(86,5 överdim).
Orginal kolvringar & kolvbult.
ARP topplocksbultar (åtdragna med 93nm).
2,4mm, 7 lagers stål topplockspackning(eget påfund).
Maxportad topp av Liba-motor.
Mira frästa ventilsäten.
Pipercams Avgas/Insugs kamaxlar med 288graders duration, 10,4 i lyft.
Egentillverkade "lash caps" för ventiljustering..
Mekaniska lyftare.
Pipercams ställbara kamdrev i röd eloxerad aluminium.
Kamremm "Racing" ifrån Pipercams.
Ombyggnad ifrån nya kamdrivningen("fyrkantiga" kuggar) till gamla drivningen(rundare kuggar).
Egentillverkat grenrör i svartstål.
Turbonetics SPR60 turboagregat.
35mm Turbonetics extern wastegate.
Avgassystemet + wastegate avgaserna dumpas rakt ut i det fria framför höger framhjul..
3" luftfilter rätt in i turbon..
Hastighetsgivare monterad på bakaxeln..
Egentillverkat insug..
Spjällhus ifrån BMW 535.
Vatteninsprutning 2x munstycken innan spjäll.
3" laddtrycksledningar ifrån turbo till insuget.
Specialbyggd Intercooler av model stor.
2" återcirkulerande dumpventil.
4st BOSCH 1680cc@3bar spridare.
Dubbla Bosch högeffekts bränslepumpar, 170l/h@5bar, 2.8 l/ min.
2x10mm bränsledningar fram.
2x8mm bränsledningar retur.
entillverkad spridarbrygga med bränslematning ifrån sidorna, retur på mitten.
dubbla ställbara bränsletrycksregulatorer.
Motorstyrning
DTA S60PRO BOSCH högeffekt tändspole med "wasted spark" 310Kpa BOSCH MAP-sensor BOSCH insugstemp-sensor Orginal tomgångsmotor
Drivlina
Sachs förstärkta tryckplatta + Gjutjärnslamell(tål mycket vrid...)
Orginal Getrag F28-6 växellåda
Egentillverkad Fördelningslåda som överför 3ggr så mycket vrid till bakdelen emot orginal...
Effekt & prestanda
569hk / 575nm
0-100km/h : ?
0-402m : 11,48 / 207,27km/h
Toppfart : 260++?
Bromsar
Fram : 308mm skivor+ok ifrån Saab 95 Aero(601), ABS
Bak : Original, ABS
Bromsok lackerat i ljusblåmetallic
Chassie
Ställbara gula koni dämpare runtom
H&R 35/35 sänkfjädrar
Framvagn : sänkt 35mm
Bakvags : sänkt 35mm
Kaross
Egentillverkad frontspoiler, helt i glasfiber
Egentillverkad bakspoiler, helt i glasfiber
Egentillverkad glasfiberhuv med luftutsläpp för den varma luften...
Steinmetz sidoblinkers och aluminium tanklock
Lackerade torkare bak och fram(svart blank), "centrum-plast" på fälgarna lackerade
Lackade handtag utan låskolv(ifrån Opel Vectra bakdörr)
Sidolisterna borttagna, igenspacklade
Inredning
Allt bortplockad.
Elhissar dock fortfarande kvar.
Turbotrycksmätare.
BredbandsLamdamätare.
Oljetrycksmätare.
Avgastemperaturmätare.
Soppatrycksmätare.
oljeemp i f-lådan.
Lack
Spectral Blue Metallic (opel orginal)
Hjul
OZ Razing Futura III 17*8. 2-delad split med 205/45 Toyo R888 däck
Ljud
Ljud väger....
Övrigt
Svensksåld, mycket bra skick! Välvårdad och behandlas som en fickvän...
Tack till :
Peter på Etapp.se för hans dygnet runt support
Brorsan Samuel som alltid ställer upp!
Tjejen o lilleplutten som är förstående.