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[QUOTE="Samy, post: 588450, member: 8619"] Ja stimmt, sollte man schon einbauen .. ok für 8 Schrauben sind die schon recht teuer .. aber immer noch besser als wenn mal durch irgend ein umstand eine reißt :) Zu Grau oder Silber , laut ARP Homepage sind die Silbernen stabiler als die grauen. Die Serie der silbernen nennt sich ARP2000. Die grauen haben glaub ich keine Bezeichnung bzw. ist die Hauptproduktionsserie von ARP. Da gibts also nix zu streiten außer für Philosophen die ham ja überall nen Streitpunkt .. warum heißt blau blau und nicht rot ? 8) auf der homepage stehts so beschrieben [url]http://www.arp-bolts.com/[/url] : Die Grauen : [code] 1 GOOD: STANDARD HIGH PERFORMANCE BOLTS A premium grade 8740 alloy chrome moly steel is used to manufacture ARP® High Performance connecting rod bolts. This material is heat-treated to provide a tensile strength in the 190,000 psi range, which is substantially stronger than the OEM bolts. Cycle testing shows ARP® High Performance rod bolts to be nearly five times more reliable than stock bolts. [/code] Die gibts nicht fürn C20LET / C20XE [code] 2 BETTER: WAVE-LOC® HIGH PERFORMANCE BOLTS The same heat-treated 8740 chrome moly steel is used to make these rod bolts as ARP’s standard High Performance rod bolts. The big difference is in the shank design, with ARP’s exclusive (and patented) Wave-Loc® technology providing substantial benefits. Because there are fairly wide tolerances in factory bolt holes, the bolt must be able to fit snugly and a knurl is applied. Unfortunately, these knurls cut deep into the bolt material, leaving sharp edges and enormous “stress risers” that promote failure. That’s why ARP® developed the Wave-Loc® design that features symmetrical waves and has an effective interference range of .0005" to .007" for proper cap alignment. [/code] Die Silbernen : [code] 3 BEST: “PRO” SERIES WAVE-LOC® BOLTS For the most severe applications, in conjunction with aftermarket I-beam rods, ARP® has developed the “Pro” Series Wave-Loc® bolts. These ultra heavy-duty rod bolts are made from a special material designated ARP®2000. It has approximately 200% the fatigue life of 8740 chrome moly steel and has a tensile strength of about 220,000 psi, and is capable of more than 12,000 lbs. clamping force. [/code] [/QUOTE]
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